måndag, januari 02, 2006

Golden Glasses







Jag ser saker klarare nu, molnen har skingrats och fönstrena putsats. Ser hela min världen inramad i guld. Efter att ha överlevt det värsta året i mitt liv behövdes något drastiskt göras, jag är fullt övertygad om att allt satt i mina glasögon. Min syn på livet handlar inte om dåliga erfarenheter eller oförmågan att se det positiva i att vara optimist. Det handlade helt enkelt om mina bågar, de var för mörka. Jag vill inte se ut som en blandning av Hugh Grant, Suzanne Reuter och Elvis Costello. I NEED TO BY GEAR THAT SUITS A PIMP, NOT A LOST SOUL.

Jag köpte mig själv (Tack Pappa) ett par gyllene bågar. Jag var först i stan med gyllene skor i högstadiet, jag var först i Sverige med kemistbriller i början av gymnasiet, nu är jag först i världen med brillor helt i guld. Dig that. Golden Glasses will shine, happy days will come.

Året kan annars summeras med ett par enkla ord; New York, Ön, Tågluff och Antidepressiva. Jag avslutade allt med en grym nyårsmiddag downtown Shao-Linköping. Grönsakstempura med Ingefärs och Koriandersås till förrätt. Efter det Chili, Basilika och Vitlökssprängd Portobellohatt med kanderade rotfrukter Julienne, Västerbottenostrisotto och en Frisésallad med Bladpersilja, Valnötter och reducerad mangobalsamico. En magnumbutelj Pol Roger gjorde kvällen underbar. Tyvärr avslutades kvällen med att som sig bör i Linköping med lite stryk från kickersgäng på staden. Har fått tillräckligt med bälten i ansiktet för att inte låta det förstöra helhetsintrycket.

Gott Nytt mafakkas...hope this one'll be better.