onsdag, december 07, 2005

Allmänna designfrågor

Som ni här kan se har även jag gett mig på att peta runt lite i designen, främst vad gäller några färgtoner som passade bättre till den vita bakgrunden... men hörni, kan vi klämma ur oss några utav följande saker och komma överens om dom så blir det hela mycke lättare:

1. Vad ska vi ha för bakgrundsfärg?
2. Vem tar på sig ansvaret för att göra en titelbild? *inte jag, hinner inte*

1: Jag tycker inte att det ska vara något för intensivt, åtminstone inte där man ska läsa för det är svinjobbigt för ögonen... silvergrå? Jättesvag ockraton? Så det syns att det är en trevlig färg men att det som sagt inte sticker ut för hårt... lite så jag har tänkt med texten nu, markerad färg, mörkad när länkarna är besökta och ljusare på mouse-over så att det är tydligt vilken man trycker på.

2: ööööhhhh.... ääääää..... uuuuuu?

2 Comments:

Blogger Unknown said...

jag gillar enhetlig layout. då loggan sätter färgskalan, rött och champagne funkar inte. förut hade jag gjort färgskalan efter loggan, vilket jag gillar.

om du inte hinner göra en logga, så kan vi vänta med att ändra färgerna, för rött och vitt? hell naw...

3:08 em  
Blogger Lorenzo Petersson said...

Man, du snackade om vit bakgrund och blodröda bokstäver för en vecka sen senast? Sorry tho, jag återställer allt imorgon bitti...

2:55 em  

Skicka en kommentar

<< Home