tisdag, november 29, 2005

hackzz

Igår försökte jag hacka mig in på bloggens användare RDS för att kunna byta utseende på bloggen. Igår genomgick jag även en lite kris som avslutades tvärt med en insikt som fick mig att se fram emot dagen/veckan, sånt behövs ibland. Gick och köpte tidsskrifter om design, men lyckades även få med mig 2 helt fruktansvärda magazine; DiEgo och Kingsize.

Kingsize började jag med. Sså dålig journalistik (?) har jag inte stött på i tryckt form. Det var så dåligt skrivet att mitt huvud inte orkade läsa. Artiklar som inte fick någonting sagt, ja, jag blev så illamående av hiphop ur deras synvinkel så att jag inte ens tittade efter för att se vilket betyg de gav skivorna de recenserade. Jo, jag såg att Dangerdoom kammade hem 5 symboler, kommer inte ihåg vad de hade för skala.

DiEgo är perfekt till sin målgrupp, totalt efter i alla sin artiklar, ett halvår efter med sin belysning av pop-fenomen (stureplan, ebba von sydow etc.) Människor mitt i karriären som inte hinner uppdatera sig om omvärlden förrens det är försent. Jag tror inte att tidningen riktar sig till mig (till skillnad från Kingsize med sitt 12 sidiga TLK reportage) så jag lämnar det vid det. Jag är inte den som är den eller någon annan.

En annan grej som hände mig igår var att vid 3 tillfällen så saktade bilar in vid mig längs trottoaren jag gick på. Sen när jag tittade in i bilarna så åkte de igen, i motsatt riktning från den de kom ifrån. De såg på mig dirrrrrekt att jag inte kunde guida dom ur deras vilsenhet. Gör alla de nuförtiden? Är jag så genomskinlig?

Ikväll kommer mutti, förhoppningsvis med ett par designklassiker på 4 ben. Då blir det romglögg och risotto. Sugen på bladspenat i någon form. Och pecorino.

Glöm inte gott folk om ni inte gått redan, ALLA ÄR LIKA UTOM DE RIKA!