tisdag, december 06, 2005

tuesday afternoon

...ändrat bloggen en andra gång, nu ser vi Dom Perignon loggan lite omgjord. Vill fortfarande ha mortal kombat bilden, Hazel, vill du göra en ny med en bättre bild på JBD? Gjorde så att alla fick admin, börja fiffla med sidan så mycket ni orkar och har inspiration till.

Har ångest idag, vet inte riktigt roten till den. Har gått en vecka där jag slapp all form av beslutstagande. Är svaret på alla frågor; Sartre? Nu kommer besluten igen, skall jag köpa en lägenhet? Besluten jag måste ta är: Vill jag stanna i Lund överhuvudtaget? Vill jag flytta ifrån Smålands? Vill jag göra mig beroende av räntehöjningar, börja prenumerera på DI och Veckans Affärer? Vill jag inte till Malmö, flytta ihop med Benedetto om ett år?

Det andra? Hur fan ska jag göra med studier och jobb? Det orkar jag inte besluta än, det ger bara den sedvanliga ångesten som jag lärt mig att leva med.

Det tredje! NÄR fan skall de höra av sig? Har gått i två månader och knaprat utan att veta vad som händer med mig, ingen berättat vad jag ska göra och framförallt hur jag skall göra det.

Jag skjuter upp min hemtenta för att jag skall kunna skylla att jag har ångest på den, lyckas inte. Jag är för smart nu, jag vet att jag inte får ångest för mina studier, sånt ordnar sig. Det vet för fan alla, det behövs inget geni för att klura ut. Det som ger mig ångest är min situation och oförmåga att konfrontera för tillfället, är helt utmattad.

Sov gott.