måndag, december 12, 2005

monday morning

Söndagar brukar vara ett katarsis inte en skärseld. Måndagar brukar vara dagen då man går upp i tid och tar tag i allt, tittar sig runt om i rummet och bestämmer sig för att städa, "men först frukost!"
Istället luktar det rök i rummet, från värmeljus eller gårdagens prövning.
Idag är inte första dagen på resten av mitt liv, det är samma jävla dag som igår, samma dag som för tre år sedan. Allt har stagnerat och jag är mycket tålig mot jordskalv.

Min mor åker till Thailand idag för att göra upp med sin far. Jag önskade henne lycka till. Jag måste fixa 18 akademiska poäng. För jag kom in på Konstvetenskap: Arkitektur- och designhistoria. Då vill jag kanske trots allt ta CSN nästa termin också, om jag inte får jobb.

Nästa termin kommer bli likadan, men våren kommer att förvirra mig, förvilla mig och lura i mig att allt är bra; "det var nog bara en höstdepression." Men detta är kemisk ångest, detta är diagnostiserad depression. Jag måste sluta låtsas som om det var något jag kunde ta itu med och bara ge efter. Lyssna på Morrissey.

Igår kom så till slut Benedetto hem. I övermorgon kommer han hit. Word.