måndag, november 28, 2005

jag har aldrig kännt kent

haha, om man inte säger kex med K utan med CH-ljud som chex, säger man Chent då om bandet Kent? jag tror att jag snott liknelsen från mitt undermedvetna så den som känner sig citerad utan cred får HOLLA AT YE NIGGAH fast, han menade inget illa.

Såg videon till "Dom som försvann" nu, måste citera och ge cred till Extraallt.com som upplyste mig om det hysteriskt roliga i att en barnkör sjunger "man är så trött på ditt jävla gnäll" genom hela slutet av låten. Är det självdistans Jocke? Shit, eller Kit, jag har alltid undrat om jag inte skall identifiera mig med Chent, det är ju så jävla lätt! De säger absolut ingenting med sin musik, har ingen respekt för textförfattare i stil med Jocke Berg och Chris Martin. De har en "fill-in-the-blanks" stil med sina texter. Så länge man får så lite som möjligt sagt men lyckas beskriva kärlek och ångest med så breda syftningar som möjligt så säljer man skivor.

Coldplay - Fix You
When you try your best but you don’t succeed
When you get what you want but not what you need
When you feel so tired but you can’t sleep
Stuck in reverse
And the tears come streaming down your face
When you lose something you can’t replace
When you love someone but it goes to waste
Could it be worse

En jävla massa antiteser uppradade som alla "kan känna igen sig", alt. alla "har haft den känslan". Men WATT THE FAKK BEBOO?! Förstår ingen hur dumt och intetsägande det är?

Eller Chent - Chärlechen Väntar

Brinn pengar brinn
Jag lovar du betyder nånting
Du orkar ta dig igenom det här
Du räcker till, så var den du är
Brinn pengar brinn
Jag vet att du är värd någonting
Du är hoppet i ett IQ-fritt land
Du är drömmarna jag drömmer ibland

Här får vi känslan av att Jocke Berg försöker komma med någon Kärlek vs. Pengar, Success vs. Love analys. Vissa godtrogna Chentfans till och med tror att han kommer med någon diss mot konsumtionssamhället och det sekulariserade samhället där den lilla människan och dess kärlek inte får plats. MEN INTE!! ICKE MIN VÄN! Han säger ingenting, men visst blir vi trötta på pengar...